Elwidu

Elwidu

piątek, 2 stycznia 2015

Zimy żal...

Witam Was w nowym, 2015 roku! Oby był jeszcze ciekawszy niż poprzedni!
 
Wracając do tematu: dlaczego zimy żal? A no dlatego, że jest to tytuł spektaklu, od obejrzenia którego datuje się moja miłość do aktorów z obsady (Zbigniewa Zamachowskiego, Adrianny Biedrzyńskiej, Janusza Józefowicza, Piotra Machalicy, Marii Pakulnis, Ewy Dałkowskiej, Hanny Banaszak) - "Zimy żal. Piosenki z Kabaretu Starszych Panów". Od wielu już lat jestem fanką piosenek Jerzego Wasowskiego i Jeremiego Przybory - oto moja "kolekcja" płyt.


Dlaczego akurat teraz przypomniałam sobie o tej mojej miłości? Kupiłam sobie ostatnio płytę ze "Złotej kolekcji" Zbigniewa Zamachowskiego "W małym miasteczku". Włączyłam i ponownie zachwyciłam się piosenkami z Kabaretu Starszych Panów, z "Wiedźmina", z "Czerwonego"... 


Słuchając piosenek dużą wagę przywiązuję do dykcji wokalisty, staranności wypowiadania słów. Porażają mnie piosenki, w których wokalista/stka śpiewa: u stóp leżał ci świa.., a miałaś osiemnaście la... No, po prostu nie mogę i już. Wiem, mogę się domyślać co poeta miał na myśli, ale o ileż przyjemniej jest tego po prostu posłuchać. Będąc na koncercie Starego Dobrego Małżeństwa siedziałam z rozdziawioną buzią i napawałam się wyśpiewanymi końcówkami wyrazów! Serio, to jest to, co najlepiej pamiętam z koncertu. I właśnie tę staranność odnajduję w "Zimy żal", w piosenkach śpiewanych przez pana Zbyszka Zamachowskiego. Posłuchajcie refrenu z piosenki "Jeżeli kochać to indywidualnie" i spróbujcie zaśpiewać tekst tak, żeby było słychać wszystkie słowa ;) Ja zaczynam gubić język w połowie... 
https://www.youtube.com/watch?v=Sm94jZYps38&feature=player_detailpage

Dla mnie: rewelacja! Zachęcam do wpisania na youtube "zimy żal 1989" i posłuchania piosenek ze spektaklu. 

A jakie są Wasze bziki muzyczne? 

Pozdrawiam Was zasłuchana - Elwidu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz