Elwidu

Elwidu

niedziela, 4 lutego 2018

Zabawy słowami część 6



 Nudzicie się? Mam nadzieję, że nie. W razie jednak, gdyby pomysły na zabawy powoli wyczerpywały się, podrzucam garść zabaw słowami:
1.Rozwijamy lub skracamy zdania:

Szklanka stoi. 
Szklanka stoi na stole. 
Brudna szklanka stoi na stole. 
Brudna szklanka stoi na stole w kuchni. 

Mały biały kotek pije ciepłe mleko.
Biały kotek pije ciepłe mleko.
Biały kotek pije mleko.
Kotek pije mleko.
Kotek pije.

2. Łączymy dwa zdania spójnikami: dobieramy właściwy spójnik i łączymy dwa człony w jedno zdanie (pierwsza osoba wypowiada pierwszy człon zdania złożonego i proponowany spójnik): 
Spóźniłem się do szkoły, bo .....
Chciałem namalować kwiaty, ale... 
Jutro wieczorem pójdę na sanki, albo ....
Planowałam zrobić w domu lody, jednak....
Czerwony Kapturek szedł do babci, lecz....
W wakacje pojadę na kolonię i ....

3. Układamy jak najwięcej pytań do zdania: 

Wczoraj padał ulewny deszcz.
Kiedy padał deszcz?
Jaki deszcz padał?
Co wczoraj padało?
Co robił deszcz?

Zosia ubierze się jutro w długą czerwoną sukienkę.
Kto ubierze się jutro w długą czerwoną sukienkę?
W co się ubierze jutro Zosia?
W jaką sukienkę ubierze się jutr Zosia?
Kiedy Zosia ubierze się w długą czerwoną sukienkę?
Jaki kolor ma długa sukienka?

4. Określamy, czy zdanie jest prawdziwe, czy nie. Jeśli nie, trzeba podać prawdziwe zdanie, np:
  • Wczoraj wieczorem zjadłam śniadanie.
       Wczoraj wieczorem zjadłam kolację. 
  • Jest zima, więc pójdę na dwór w stroju kąpielowym.
       Jest lato, więc pójdę na dwór w stroju kąpielowym.
  • Wróbel siedzi na drzewie i miauczy.
  • Lubię jeździć na łyżwach po piasku.
  • Kasia robi sok jabłkowy z bananów.
  • Kot Basi ma czarne pióra.
  • Rybka Stefana mieszka w klatce.
  •  Ola dostała złą ocenę i pani ją pochwaliła.
5. Opisujemy cechy ludzi, zwierząt, rzeczy przez porównanie ich do czegoś/kogoś:
  • pracowity jak... (mrówka)
  • chytry jak...
  • żółty jak...
  • okrągły jak...
  • wierny jak...
  • wesoły jak...
  •  smutny jak...
6. Jedna osoba opowiada o wybranej osobie spośród rodziny, przyjaciół, nie mówiąc o kogo chodzi. Druga osoba ma zgadnąć o kim mowa, np.: To jest osoba, która troszczy się o innych, pomaga im gdy mają problem. Lubi, gdy jej się pomaga i zawsze wtedy pochwali itp.

Mam nadzieję, że pomogłam trochę swoimi pomysłami zabaw. Dajcie znać, co robicie (robiliście lub będziecie robić) w ferie.


Jeszcze śniadanie mojego Syna ;)

Pozdrawiam rozleniwiona urlopowo - Elwidu

2 komentarze:

  1. Genialne zabawy...juz wiem co zrobić "na nudę" dla mojego 8 latka, świetne pomysły! Dziękuję ��Marysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że znalazłaś coś dla Was. Pozdrawiam

      Usuń