Elwidu

Elwidu

piątek, 25 listopada 2016

A do kawy...

A do kawy polecam pączki z ziemniaków. Większość osób, które częstowałam tymi pączkami, patrzyła na mnie z niedowierzaniem... Te co je znały - z ochotą brały. Myślę, że trzeba spróbować, żeby wyrobić sobie swoje zdanie. Przepis zaczerpnęłam ze strony Ewy Wachowicz

 Składniki
  • 1/2 kg ziemniaków
  • 5 dag drożdży
  • ½ szklanki - cukru
  • 1/2 kg mąki
  • 3 jajka
  • 125 g masła
  • olej do smażenia
Ziemniaki ugotować. Ciepłe zmielić lub przecisnąć przez praskę. Na ziemniaki pokruszyć drożdże. Dodać cukier, przesianą mąkę, jajka (koniecznie w temp. pokojowej) i roztopione masło. Wyrobić gładkie ciasto i pozostawić pod przykryciem do wyrośnięcia (powinno podwoić objętość).
Dłonie natrzeć olejem. Z ciasta odrywać kawałek po kawałku i lepić pączki. Pozostawić ponownie do wyrośnięcia (10-15 minut).
Wyrośnięte pączki smażyć z obu stron w głębokim, mocno rozgrzanym oleju. Odsączyć na papierowym ręczniku z nadmiaru tłuszczu. Najlepiej smakują jeszcze ciepłe. Po wystudzeniu można posypać cukrem pudrem.

Moja wersja pączków zimnych - przekrojone na pół i posmarowane smażonymi jabłkami - pychota!!!

 Pamiętacie wpis o jagodowej miłości? To jest dokładnie to samo ciasto, ale dodałam do niego cynamon i orzechy włoskie w kawałkach, a na wierzch ósemki jabłek i kruszonka - Tosia z koleżanką zjadły pół blaszki jeszcze ciepłego. I faktycznie, najlepsze jest jeszcze ciepłe.


 I ostatnio zrobione ciasto - chlebek bananowy.  Miałam akurat w domu mooooocno przejrzałe banany i postanowiłam coś z nich zrobić - padło właśnie na ten wypiek. Intensywnie pachnie bananami, co nie do końca mi pasuje, ale zjem go, nie ma obawy ;)

A jakie jest Wasze ulubione ciasto do kawy? Wolicie ciasta proste, suche, czy raczej z masą?

Pozdrawiam zasłodzona - Elwidu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz