Elwidu

Elwidu

środa, 2 sierpnia 2017

Nudzi mi się!

Kto z rodziców nie słyszał tego tekstu w te wakacje? Wakacje to nie tylko wolne od szkoły, ale często też problem czym zająć dzieciaki, aby nie stały się telezombi :) Dziś mam dla Was propozycję eksperymentów, które zajmą nie tylko kilkulatków, ale 11-letnie panienki też chętnie pobawią się ;) 




Pomysł wzięty z bloga Mama w domu, z tego posta. Tosia zrobiła 3 eksperymenty, ale pewnie wrócimy do pozostałych. Zrobiłyśmy wodne wulkany, lampę lava oraz galaktykę w słoiku, co próbowałam uwiecznić na zdjęciach powyżej.

W eksperymencie z kolorowymi wulkanami dodałyśmy do zabarwionej wody z kwaskiem cytrynowym octu, ponieważ słabo pieniło się. Woda z kwaskiem i octem, do tego strzykawką dodawana woda z dużą ilością sody oczyszczonej - było na co popatrzeć!!

Z tego samego bloga robiłyśmy też masę z mydła w płynie i mąki ziemniaczanej. Przepis na tę masę i kilka innych znajdziecie tu. Choć trudno mówić o przepisie - wlewamy trochę mydła w płynie do pojemnika, dodajemy po trochu mąkę ziemniaczaną, aż masa będzie plastyczna. Można dodać barwniki spożywcze. Koniec przepisu. Masa będzie pachniała tak jak mydło - nasza akurat pachniała bardzo intensywnie. 

Pozdrawiam nadal zachwycona - Elwidu

2 komentarze:

  1. Heh,mam Cię!Nie wiedziałam,że piszesz-ja też:)Może-domyślisz-się-kto (jak zajrzysz na moją stronę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He,he, ja już wiem kto i strrrrasznie się cieszę, że też piszesz! Będę zaglądać do Ciebie, bo widzę, że to są moje klimaty. Całuski Iza ;)

      Usuń