Elwidu

Elwidu

poniedziałek, 30 stycznia 2017

Wyzwanie tegoroczne 1

Pamiętacie jak dwa lata temu brałam udział w wyzwaniu? Ponieważ motywowało mnie to do działania, w tym roku postanowiłam sobie sama stworzyć wyzwanie! A co?! Inni mogą, to ja też! Siedziałam, myślałam i wymyśliłam. 
Moje zadania będą na mniejszą skalę, tzn. będzie ich 30 na kwartał, bo takie bloki czasowe postanowiłam utrzymać. Postanowiła, że moje zadania będą dotyczyły ciała, umysłu i duszy. Czy mi się udało? Oceńcie sami... Wybaczcie szatę graficzną, ale to komputer nadal rządzi, ja się podporządkowuję...
To co? Gotowi, aby zmierzyć się ze sobą? Bo ja tak!

Wyzwanie pierwsze: styczeń - marzec 2017r. 

  1. Znajdź przepis na naturalna maskę na włosy i zrób ją.
  2. Naucz się oddychać przeponą.
  3. Przyjrzyj się sobie w lustrze - w bieliźnie lub bez. Uważnie na siebie patrz. Nie krytykuj: "Tu za dużo, tu za mało". A teraz spójrz sobie głęboko w oczy, szczerze uśmiechnij się do siebie i powiedz na głos: "Lubię Cię!"
  4. Maszeruj szybko, intensywnie przez 30 minut przynajmniej 2 razy w tygodniu przez 3 tygodnie.
  5. Idź spać wcześnie i wstań wcześniej.
  6. Poćwicz jogę - z instruktorem lub z internetem ;)
  7. Naucz się robić inny makijaż.
  8. Przez trzy tygodnie pilnuj wypijania odpowiedniej ilości wody (zapisuj ilość szklanek, ustal szklankę wody co 2 godziny itp.)
  9. Zaplanuj i przeżyj zdrowy dzień: odpowiednia dawka snu, zdrowe i systematyczne posiłki, trening, sen przed północą...
  10. Wybierz się na spacer po lesie. Sama, z psem, z przyjacielem...
  11. Przeczytaj lekturę, której nie przeczytałaś, gdy była obowiązkowa w szkole.
  12. Naucz się udzielać pierwszej pomocy - idź na kurs lub znajdź film w internecie.
  13.  Znajdź 3 sposoby radzenia sobie ze stresem i zastosuj je przy najbliższych okazjach.
  14. Obejrzyj wszystkie filmy swojego ulubionego reżysera.
  15. Zrób coś samodzielnie. Znajdź w necie filmik DIY z zakresu, który Cię interesuje (np. ogród, scrapbooking, szydełko, praca w drewnie, maseczka) i do dzieła!
  16. Obejrzyj film/serial który już znasz, w języku, którego się uczysz lub chciałabyś uczyć się.
  17. Zrób własnoręcznie kartki na różne okazje i powysyłaj je do znajomych, rodziny (na urodziny, imieniny, z okazji piątku, powrotu do zdrowia, przeprowadzki do nowego domu itp.)
  18. Popracuj nad opanowaniem nowego programu komputerowego (np. PowerPoint, Paint, Excel) - spróbuj wykorzystać tę nową umiejętność.
  19. Stań w progu swojego domu/pokoju i popatrz na wnętrze ozami kogoś obcego. Podoba Ci się to co widzisz? Tak - to świetnie! A można coś ulepszyć? Nie - co można w nim zmienić? Zrób to!
  20. Zrób coś, co kompletnie do Ciebie nie pasuje: idź sama do kina, przejdź szybkim marszem 4 km, idź na siłownię, przeczytaj książkę o pilotażu szybowców lub poćwicz jogę.
  21. Spróbuj owocu, którego do tej pory nie jadłaś.
  22. Zrób coś przyjemnego, co od dawna odkładasz na później.
  23. Zadzwoń/napisz maila do kogoś, z kim miałaś bliski kontakt kilka lat temu, a potem wasze drogi rozeszły się. 
  24. Systematycznie dzwoń/pisz do Rodziców i Rodzeństwa.
  25. Zrób listę miejsc w Polsce, Europie, na świecie, które chcesz odwiedzić. 
  26. Zorganizuj sobie spokojne wypicie kawy - może warto wstać 30 minut wcześniej?
  27. Wstań na tyle wcześnie, aby zobaczyć wschód słońca.
  28. Zrób listę osób do których chcesz zadzwonić czy napisać maila, ale odkładasz to na później. Koło każdej osoby napisz konkretną datę kontaktu i realizuj to.
  29. Zaproś kogoś na obiad lub kolację, które sama przygotujesz. Może ulubione danie tej osoby?
  30. Chociaż raz zamiast tego, co musisz zrobić, zrób to, co da Ci szczęście. Zobaczysz co się stanie...
To tyle na początek. Podejmujecie wyzwanie? Razem będzie raźniej...
Pozdrawiam gotowa do działania - Elwidu 
PS: śpiąca kota...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz