Elwidu

Elwidu

wtorek, 23 października 2018

Kulinarnie

Macie też tak, że jak długo nie gotujecie, to potem Was nosi kulinarnie? Ja tak mam. Przez cały tydzień nie gotuję obiadów, za to w weekend... szaleję w kuchni! Ten weekend nie różnił się zbytnio od innych.Oto mój "urobek":

 Chlebek na drożdżach, przepis podawałam tutaj .
 
 Kolejny wypiek to ciasto z dynią:
3/4 szklanki oleju
1 szklanka cukru
1 i 2/3 szklanki mąki pszennej
3 duże jajka
2 pełne szklanki startej na grubych oczkach dyni
1 i 1/2 łyżeczki sody 
1 i 1/2 łyżeczki cynamonu
1 i 1/2 łyżeczki kakao
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
ewentualnie bakalie: orzechy, rodzynki...

Do miski wlać odmierzony olej, wsypać cukier - ucierać (tak do końca nie da się utrzeć). Wbijać po jednym jajku i dalej ucierać. Dodawać po kolei mąkę, cynamon, kakao, proszek do pieczenia i sodę - cały czas ucierając. Do powstałej masy dodać dynię i wymieszać łyżką. Jeśli mają w cieście być bakalie, to teraz jest dobry moment na dodanie ich. Pieczemy ok. 40 - 60 min. w temp. 180*C. Smacznego!

 Dżem z dynią, jabłkami i żurawiną:
1 kg dyni (startej)
1 kg jabłek (startych)
1 kg żurawiny (może być 1 i 1/2 opakowania suszonej)
3/4 kg cukru
1 łyżeczka chili
1 łyżeczka startego świeżego imbiru lub suszonego

Wrzuciłam jabłka i dynię do garnka, podlałam wodą i dusiłam, aż jabłka i trochę dynia rozpadły się. Potem dodałam resztę składników i dalej dusiłam. Dodałam żurawinę suszoną, więc nie mam pojęcia jak postępować ze świeżą. Ale dżemik pycha!

 I jeszcze ketchup słodko - ostry:
1 i 1/2 kg pomidorów (sparzone i drobno pokrojone)
75 dag cebuli (pokrojona w drobną kostkę)
6 dużych papryk (najlepiej różnokolorowe)
2 papryczki ostre (zależy jaką chcemy ostrość - można doprawić chili w proszku - ok. 3/4 łyżeczki
3 łyżeczki soli
3 łyżeczki pieprzu białego
3 szklanki cukru
18 łyżek octu 10%
6 łyżek octu winnego

Gotować wszystko ok. 3 h na wolnym ogniu, często mieszając. Gorące przekładać do słoików. Smacznego!

A na koniec pasztet z cukinii
 3 szkl. startej cukinii
1 i 1/2 szkl. bułki tartej
2 cebule
3-4 jajka
1 marchewka
sól, pieprz
1/2 szkl. oleju
natka pietruszki

Cukinię odcisnąć z soku (nie zawsze mi się chce;) Dodać cebulę pokrojoną w kostkę, marchewkę startą na tarce, żółtka, bułkę tartą, olej, sól i pieprz. Wymieszać. Dodać ubite białka. Piec ok. 40 min. w 180*C. Gdy odstaje od brzegów - jest upieczony. Smacznego!
Zajadałam się nim z domowym chlebkiem i ketchupem słodko - ostrym - pychotka!

Przez cały czas dzielnie w kuchni towarzyszył mi Buruś (spał na krześle). A wieczorem - odpoczywaliśmy - zmęczyło się kocisko ;)


Co słychać w Waszej kuchni? Jakieś wypieki? Przetwory? Sto potraw z ziemniaka? Podzielcie się pomysłami...

Pozdrawiam Was idąc do lodówki - Elwidu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz