1. Zróbcie kleksa z atramentu, tuszu lub farbą i napiszcie o nim historyjkę - kto/co to jest, jak się nazywa, co potrafi, do czego służy itp.
2. Układajcie zagadki, np.: zwierzę domowe, bardzo lubi mleko i pięknie mruczy (kot), ptak, mieszka w lesie, poluje nocą (sowa), może być np. pomidorowa, ogórkowa lub rosół (zupa), część grzyba lub nakrycie głowy (kapelusz).
3. Co do czego pasuje:
- szczoteczka do zębów - pasta do zębów
- widelec - łyżka/nóż
- stół - krzesło
- farba - pędzel
- szalik - czapka/rękawiczki
- kołdra - poduszka
- wieszak - płaszcz/ubranie
- ołówek - gumka/długopis
- świeczka - zapałki
- buda - pies itp.
4. Umiejętność wyjaśniania treści pojęć - przeczytam ci różne wyrazy, a ty mi powiesz, skąd się wzięły te nazwy, dlaczego ludzie tak to nazwali: mydelniczka, półmisek, wycieraczka, długopis, wieżowiec (spróbujcie wyjaśnić nazwy różnych otaczających nas przedmiotów. Puśćcie wodze fantazji...)
5. Interpretowanie przysłów - powiedz mi, co to znaczy, kiedy tak się mówi:
- Gdyby kózka nie skakała, to by nóżki nie złamała.
- Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść.
- Ziarnko do ziarnka, aż zbierze się miarka.
- Nie rób drugiemu, co tobie niemiłe.
- Kto pod kim dołki kopie, ten sam w nie wpada.
Jak Wam się podobają takie zabawy? Dodacie coś od siebie?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz